środa, 25 stycznia 2017

Czy Mentor jest potrzebny?

Kim jest Mentor?
Czy naprawdę jest nam potrzebny?
Jak znaleźć odpowiednią osobę, która zostanie naszym Mentorem?

Od pierwszych naszych dni mamy obok siebie kogoś, kto zawsze służy nam pomocą i radą i to nie kto inny jak nasi rodzice.
To oni są naszymi przewodnikami w trudach poznawania życia, to na ich wiedzy i doświadczeniu bazujemy, to oni przekazują nam, jak należy robić pierwsze kroki, pomagają nam i uczą życia, abyśmy potrafili jako dorośli żyć w pełni samodzielnie.
To właśnie rodzice są jakby naszymi pierwszymi Mentorami ... oczywiście są, a przynajmniej powinni być, kimś zdecydowanie ważniejszym, jednak taką rolę również pełnią w naszym życiu.

W późniejszej fazie tę rolę powinni częściowo przejąć nauczyciele, a gdy rozpoczynamy pracę, nasi kierownicy i szefowie.
To oczywiście teoria gdyż w życiu bywa różnie.

No dobrze, a jak to się ma do biznesu?
Bardzo prosto: niezależnie od tego, czy chcesz zbudować biznes tradycyjny czy np. sklep internetowy bądź zacząć biznes w oparciu o marketing sieciowy, bardzo dobrym ruchem jest znalezienie Mentora, który pokaże nam, jak zrobić to dobrze, sprawnie i możliwie bezkolizyjnie unikając popełniania błędów.

A kim jest ten Mentor?
Posłużę się wskazówką, którą zamieściłem na moim fanpage'u:
Mentor jest to doświadczona osoba, która już robiła to, co Ty chcesz robić albo robi to teraz i zgadza się być Twoim przewodnikiem.
Wielu ludzi sukcesu pamięta swoje kłopoty i chętnie zgadza się pomagać jako Mentor, szczególnie kiedy jesteś pełnym entuzjazmu i wdzięczności nowicjuszem.
Oprócz dzielenia się wiedzą, niektórzy Mentorzy proponują dzielenie się swoimi kontaktami czy znajomościami - jest to wtedy dodatkowy bonus.
Jeśli inni chcą Ci pomóc, Ty sam nie możesz zapominać o swojej potencjalnej roli Mentora w niedalekiej przyszłości.
O to właśnie chodzi w Marketingu Sieciowym: jedna osoba pomaga drugiej, druga trzeciej i tak dalej.
Nawet niewiele poświęconego czasu może znaczyć wiele dla nowicjusza.
Słuchaj mądrych słów doświadczenia, a kiedy zdobędziesz wiedzę i umiejętności, przekaż je kolejnym i sam stań się Mentorem dla innych - nazywamy to Duplikacją.

A jednak, czy naprawdę taka osoba jest nam potrzebna i jak znaleźć właściwą?

Zapraszam do obejrzenia tego nagrania:


Mam nadzieję, że rozumiesz teraz, dlaczego tak po prostu jest lepiej i łatwiej o sukces.
Wykorzystujesz doświadczenie i wiedzę Mentora, unikasz popełnianych przez Niego błędów a dzięki temu zdecydowanie szybciej osiągasz swój cel.

Życzę samych trafnych decyzji i osiągnięcia założonych celów.

Pozdrawiam serdecznie.


1 komentarz:

  1. Hej, Sławek. Bardzo ciekawe nagranie i artykuł. Zgadzam się z Tobą. Sam miałem w dwóch przypadkach mentora, którzy rzucili mi temat a potem nie miałem z nimi kontaktu, jeden wyrzucił mnie z czasem ze znajomych. Teraz mam mentora, który nie dość, że bardzo się interesuje moją pracą i zawsze mi pomaga, gdy tej pomocy potrzebuję to co ciekawe stał się moim najlepszym kumplem, jakiego w życiu miałem, a znamy się dopiero prawie 2 lata. Jestem m.in. w s7 ale robimy też razem kilka innych biznesów. Być może musiałem spotkać takie osoby, żeby czegoś się nauczyć. Niektórzy mówią, że ludzi, których spotykamy, nie spotykamy przypadkowo, że pojawili się w naszym życiu po to, żebyśmy wyciągnęli z tego jakąś lekcję.
    Co prawda, to nie Marcin Oniszczuk wprowadzał mnie do s7 ale bywałem na jego szkoleniach online, również stacjonarnych i mam wyjątkowo pozytywne doświadczenie. Zawsze lubiłem go słuchać, on zawsze ciekawie opowiada o swoich biznesach, dla mnie jest idolem w MLM-ie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i proszę zostawić kontakt do siebie.