środa, 3 lipca 2013

Dziewięć sekretów sukcesu w MLM

Ponieważ istnieje bardzo dużo sprzecznych opinii branży marketingu sieciowego, postanowiłem opisać dziewięć czynników mających, moim zdaniem, decydujące znaczenie o sukcesie w MLM.

Sekret 1. Odpowiednia firma.
Na łamach tego blogu poruszałem już kwestię wyboru odpowiedniej firmy do współpracy w branży MLM w poście pt.: "Jak wybrać firmę do współpracy w MLM".
Najważniejsze jednak jest to, aby dobrze utożsamiać się z nią oraz jej produktami. Jeżeli nie czujemy się dobrze oferując komuś perfumy czy suplementy diety, może warto rozważyć współpracę z firmą oferującą plany treningowe czy hosting?
Musimy "czuć" produkt i utożsamiać się z nim, jeżeli zależy nam na efektach.

Sekret 2. Odpowiedni Sponsor.
O tym również była mowa w innym poście - "Jak zdobywać wiedzę o zarabianiu", jednak chciałbym w tym miejscu coś dodać.
Poważnym błędem, oczywiście moim zdaniem, jest dołączanie do zespołów, których liderem jest ktoś z naszych bliskich, czy to rodzina, czy znajomi, gdyż najczęściej oni także od niedawna działają w MLM i pewnie niewiele wiedzą o budowaniu naprawdę skutecznego biznesu.
Innym poważnym błędem może być próba dołączenia do prawdziwego lidera. Tutaj problemem nie będzie niski poziom wiedzy czy doświadczenia, ale najczęściej po prostu liderzy nie będą mieli wystarczająco dużo czasu na przeszkolenie nowych osób.
Najrozsądniejszym wyborem będzie znalezienie kogoś, kto może już pochwalić się pewnymi osiągnięciami, poznał wystarczająco branżę marketingu sieciowego, a przy tym nie jest na tyle zajęty, aby nie znaleźć czasu na poprowadzenie kolejnej osoby i pomocy jej w budowaniu biznesu.

Sekret 3. Realizacja planów i celów.
Wiele osób zaczynających swoją działalność w MLM nie rozumie do końca, co znaczy być przedsiębiorcą i prowadzić swój biznes. Najczęściej są to pracownicy etatowi, którzy chcą dorobić dodatkowe pieniądze i nie zdają sobie sprawy, jak wiele samozaparcia i dyscypliny wymaga bycie przedsiębiorcą. Nie nauczeni samokontroli, często zbyt słabo angażują się w realizację własnych celów, a to właśnie długoterminowe plany oraz codzienne kroki zbliżające do wyznaczonych celów, są codzienną pracą każdego właściciela biznesu.
Więcej na temat celów napisałem m.in. w poście "Precyzujemy cele finansowe".

Sekret 4. Stwórz mapę.
Ten sekret ma wiele wspólnego z poprzednim, ponieważ rozwijanie działalności w marketingu sieciowym jest jak rozpoczęcie podróży, a do tego potrzebna jest dobra mapa z wyznaczonymi punktami, do których będziemy dążyć.
Czy wyjeżdżając z Warszawy do Paryża wystarczy wybrać dowolną drogę na zachód, aby dojechać do celu? Być może, ale jak wiele błędnych dróg natrafimy i jak długo będziemy jechać, zanim dotrzemy na miejsce? Jeżeli natomiast dobrze wybierzemy trasę, wyznaczymy sobie punkty od A do Z i będziemy się tej trasy trzymać, cel osiągniemy zdecydowanie szybciej i mniejszym nakładem sił, a przecież tego sobie życzymy, prawda?

Sekret 5. Mistrz w poszukiwaniu.
Tutaj bynajmniej nie chodzi o poszukiwanie czegoś, ale kogoś, a dokładniej sprawa dotyczy odnajdywania najlepszych osób do tego biznesu. Sprawą drugoplanową jest, czy będziemy to robić offline czy wykorzystując internet, gdyż najważniejsze, to wyszukanie osób, którzy świetnie odnajdą się w tej branży.
Poruszałem już ten temat np. TUTAJ a także w kilku innych wcześniejszych postach.

Sekret 6. Mistrz w prezentacji.
Wyjaśnianie po mistrzowsku wszelkich spraw związanych z biznesem MLM, a przede wszystkim umiejętne prezentowanie jego zalet i możliwości, to jedna z podstawowych umiejętności każdego marketera.
Należy doskonalić swoje umiejętności z zakresu prezentacji oraz rozmowy z osobami zainteresowanymi dołączeniem to naszego zespołu w multi level marketingu. Tego nie nauczymy się w ciągu dnia czy tygodnia, te umiejętności należy stale poprawiać i pracować nad nimi.
Od tego, w jaki sposób zaprezentujemy swój biznes czy produkt, może zależeć nasz sukces.

Sekret 7. Zaradny marketer internetowy.
W epoce informacji powstało określenie:
"Jeżeli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz" 
i jest w tym wiele prawdy. Coraz więcej osób korzysta codziennie z internetu, coraz więcej osób komunikuje się z innymi właśnie wykorzystując ten wynalazek, coraz częściej najlepsi networkerzy budują swoje imperia w marketingu sieciowym wykorzystując sieć.
Oczywiście nie zbudujesz relacji ze swoimi partnerami wyłącznie poprzez znajomość wirtualną, jednak w ten sposób zdecydowanie przyspieszysz swoje działania, spotęgujesz je i zwiększysz swój zasięg. Pomóc w tym może nawet najprostsza strona internetowa bądź blog, a dotrzeć możesz do osób, których nigdy nie odnalazłbyś w sposób tradycyjny.
Szerzej na ten temat napisałem już wcześniej - TUTAJ.

Sekret 8. Wyszkolenie swoich liderów.
Należy ściśle i dobrze współpracować ze swoimi partnerami biznesowymi i postarać się wyszkolić jak najlepiej swoich liderów, którzy samodzielnie będą potrafili rozwijać działalność, dzięki czemu zespół stale będzie się powiększał i osiągniemy pełną duplikację naszego działania.
Liderzy potrafią przyciągać do siebie inne osoby, także innych liderów. Jest zatem niezwykle ważne, aby potrafić wyszukiwać, rozpoznawać i zapraszać prawdziwych liderów, a następnie ich wspierać.
Jeżeli znajdziemy kilkunastu prawdziwych liderów marketingu sieciowego, to będziemy w stanie zarabiać naprawdę duże pieniądze!

Sekret 9. Najważniejszy SEKRET.
Tym najważniejszym sekretem jest ... DZIAŁANIE! Można zastosować wszystkie wspomniane wcześniej, lecz jeżeli nie zaczniemy działać, niczego nie osiągniemy. Nawet najlepszy sprzęt komputerowy, jeżeli stoi odłączony od napięcia, jeżeli nie jest wykorzystywany, jest tylko kupą kabli i elektroniki i niczym więcej. Dopiero, gdy go podłączysz i zaczniesz działać na nim, zaczną się dziać niesamowite rzeczy.
Tak samo, kiedy wdrożysz w życie powyższe wskazówki, zaczniesz przyciągać coraz bardziej wartościowych ludzi do swojego biznesu MLM, a Twoja grupa rozrośnie się w zawrotnym tempie.

Tak wygląda 9 sekretów na drodze do prawdziwego sukcesu w branży marketingu sieciowego
Zastosuj je w swoim działaniu, a bardzo szybko zaczniesz widzieć efekty.

Pozdrawiam!


3 komentarze:

  1. Zgadzam się z autorem - bez ostatniego punktu, czyli działania, nie osiągniemy nic. Samo planowanie i teoretyzowanie niczego nie przyniesie, tym bardziej odkładanie wszystkiego na później czy na jutro.
    Chcesz coś osiągnąć - zacznij działać już dziś!
    Kamil

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, punkt pierwszy to jeden z najpoważniejszych błędów jaki możesz popełnić w marketingu sieciowych czyli utożsamianie się z firmą.Dlaczego?Podam tutaj naprawdę extremalny przykład. Wyobraźcie sobie , że sprzedajesz coca colę na plaży w Juracie. Co dokładnie robisz, kupujesz cole w hurtowni lub Ci ją dowożą, prawda.sezon się konczy i co wtedy? Czy cola sie tym zmartwi ze twój biznes upadł. Oczywiście, że nie!! Utożsamianie z marką/firmą to już zakrawa na pewien rodzaj fanatyzmu a jak wiadomo to niczego dobrego nie prowadzi. Dostajesz klapki na oczy i nie widzisz co sie wokół Ciebie dzieje. W marketingu to TY powinieneś być MARKĄ. Druga sprawa mistrz prezentacji, ludzie mają w d.. co robisz i co sprzedajesz jeśli nie potrafisz wzbudzić w nich tzw "transu kupowania" emocji i pragnienia sama prezentacja nawet mistrzowska nic da. Ludzie idą za Liderem a nie za produktem.„ludzie nie chcą kupić młotka, lecz chcą wbić gwóźdź”Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem ciekawy artykuł muszę powiedzieć ogólnie się zgadzam z Tobą z wyjątkiem sekretu 2. Owszem sponsor musi mieć wiedzę i umieć szkolić swoich poleconych. Ale nie każdy jest zaraz liderem a osoba nowa też chce budować biznes.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i proszę zostawić kontakt do siebie.