czwartek, 20 czerwca 2013

Online czy Offline - jak lepiej działać?

Czy lepiej jest spotykać się bezpośrednio i w ten sposób zapraszać osoby do współpracy czy może lepiej jest to robić korzystając z sieci?

Takie pytanie z pewnością zadaje sobie bardzo wielu networkerów poszukując osoby do współpracy w marketingu sieciowym i nie tylko.

Obie metody mają swoje plusy i minusy, obie mają mocne i słabe punkty.

Obecnie zdecydowana większość osób działających w MLM zaprasza na spotkania bezpośrednie, natomiast działający online są w zdecydowanej mniejszości, jednak ich liczba zaczyna szybko wzrastać.
Dlaczego?

Wykorzystanie sieci do budowania swojego biznesu w multi level marketingu daje nam ogromną dźwignie w postaci umożliwienia złożenia propozycji współpracy wielu osobom w tym samym czasie. Ponadto nie ogranicza nas regionalnie, nie musimy jedynie skupiać się na osobach ze swojej miejscowości i okolic, ale możemy także zapraszać osoby z innego miasta, z innego województwa, kraju a nawet z innej półkuli!
Ktoś może powiedzieć "ale to są "zimne" kontakty" - fakt, ale przecież możemy je "ocieplić" i bliżej się z nimi poznać, prawda?
W tym przypadku nie musimy się martwić, że lista naszych znajomych kurczy się w szybkim tempie, a my jeszcze nie zbudowaliśmy solidnej grupy. Dzięki sieci nasze możliwości kontaktowe stają się niemalże nieograniczone!

A co ze spotkaniami bezpośrednimi?
Niepodważalnym atutem jest tutaj możliwość rozmowy twarzą w twarz, osobiste poznanie drugiej osoby, możliwość przekazywania emocji czy nawet fizyczna prezentacja produktu firmy (jeżeli taki występuje).
Oczywiście, korzystając z narzędzi w postaci komunikatorów internetowych takich jak np. Skype czy organizowanie webinarów z wykorzystaniem pokoi konferencyjnych, również mamy możliwość zobaczenia drugiej osoby.

Zgadzam się w pełni z marketerami, którzy twierdzą, że nie da się zrobić biznesu w marketingu sieciowym opartego w 100% na działaniu w sieci. Wcześniej czy później należy spotkać się ze swoją grupą na spotkaniu bezpośrednim - to umacnia więzi i pogłębia relacje w zespole.

Podsumowując: w dobie informacji należy korzystać z obu metod, aby osiągnąć sukces.
Nie powinniśmy ograniczać się tylko do jednego sposobu, lecz zoptymalizować nasze działania i wykorzystać wszystkie dostępne metody, ale maksymalnie przyspieszyć budowanie biznesu, zarówno w marketingu sieciowym, jak i w innych pokrewnych branżach.

Życzę powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i proszę zostawić kontakt do siebie.