Najważniejsza sprawa to występowanie tego produktu - on MUSI być, gdyż bez niego mielibyśmy prawdopodobnie do czynienia z odmianą piramidy finansowej.
Produkt zapewnia firmie dochód, są więc pieniądze do wypłacania prowizji dla współpracowników, ale to jest logiczne, gdyż pieniądze muszą z czegoś pochodzić.
Produkt może mieć różną postać, zarówno fizyczną (np. kosmetyki, suplementy diety, produkty spożywcze itp.) jak i wirtualną (programy, dostęp do domeny itp), jednak najważniejsze jest to, aby był to produkt odnawialny.
Musi być zapewniany ciągły obrót towarem, aby firma miała środki do comiesięcznego wypłacania prowizji, gdyż tak to się odbywa w firmach działających w MLM.
Trochę inaczej jest w przypadku programów partnerskich, gdzie otrzymujemy określoną prowizję, gdy polecona przez nas osoba kupi w firmie jakiś produkt, np. książkę, sprzęt RTV. Otrzymujemy swój zarobek tylko wówczas, gdy towar znajdzie swojego nabywcę i nie jest to stała wypłata.
Tutaj jednak występuje odstępstwo od reguły, gdyż coraz częściej firmy oferujące współpracę w swoich programach partnerskich, wypuszczają produkty odnawialne lub takie, do których dostęp jest w formie abonamentu.
Przykładem takim jest program 7-minutowego treningu, gdzie dzięki comiesięcznemu abonamentowi na dostęp do planu ćwiczeń, wszyscy współpracujący otrzymują swoje prowizje.
Czy wybierając firmę do współpracy powinniśmy się kierować produktem?
Nie wolno pomijać bądź zmniejszać roli produktu, gdyż dzięki niemu możemy zarabiać, co sprawia, że jest on ważny i istotny.
Osobiście jednak uważam, że nie jest on najistotniejszy, zwłaszcza w firmach multi level marketingu, a także coraz większej grupie firm posiadających swoje programy partnerskie.
Znacznie ważniejsze są plany marketingowe, renoma firmy i zespół, z którym będziemy współpracować.
Nie wolno zapominać, że w marketingu sieciowym naszym prawdziwym kapitałem nie są produkty, ale ludzie, z którymi współpracujemy!
To nasi wspólnicy pomagają nam nakręcać tę maszynę, dzięki czemu wszyscy zarabiamy, a czy będziemy sprzedawać perfumy, witaminy, wodę czy kawę - to już sprawa drugorzędna.
Dyskusję na temat ważności produktu pozostawiam otwartą.
Pozdrawiam!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za komentarz i proszę zostawić kontakt do siebie.