wtorek, 21 maja 2013

Błędny punkt widzenia na marketing sieciowy.

Czy wiesz, czym naprawdę jest marketing sieciowy
Z pewnością Ty wiesz, gdyż już pisałem o tym, a jeżeli jeszcze nie, to spójrz na poprzednie posty.

Nie możesz znaleźć? 
Tak w skrócie: to po prostu przekazywanie produktu lub usługi od producenta czy usługodawcy wprost do klienta.

Proste, prawda? A czy wiesz, jak wyjaśnić to swoim potencjalnym partnerom biznesowym?

Najczęściej ludzie kojarzą MLM ze sprzedażą bezpośrednią bądź detaliczną. 
A jakie są różnice?

Sprzedaż detaliczna nie wymaga raczej wyjaśnienia, gdyż mamy z nią do czynienia codziennie w każdym sklepie czy w warzywniaku. Idziesz do sklepu i kupujesz.

Multi level marketing najczęściej jest kojarzony i mylony ze sprzedażą bezpośrednią
Najczęściej tą formą sprzedawane są ubezpieczenia, różnego rodzaju publikacje czy nawet kosmetyki AVON.
Dla statystycznego człowieka, osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, mają opinię "domokrążców" , którzy chodzą od domu do domu, od mieszkania do mieszkania i starają się sprzedać ludziom to, czego nie potrzebują.

W MLM NICZEGO nie musisz sprzedawać!
Oczywiście możesz, gdyż dzięki temu możesz dodatkowo zarobić jakieś pieniądze na marży, jednak jest to działalność dodatkowa, nie związana konkretnie z ideą marketingu sieciowego.
Tutaj każdy nabywa produkty dla siebie i poleca je innym, aby oni także przystąpili do tego i kupowali dla siebie - czy ktoś tutaj każe komuś coś sprzedawać?

Bardzo istotne jest to, aby tę kwestię wyjaśnić zainteresowanej osobie i to dość szybko, aby jej myślenie biegło właściwym torem, a nie opierało się na zasłyszanych informacjach od kogoś, kto tak naprawdę nie ma o tym pojęcia.

Nikt nie lubi akwizytorów i nikt nie lubi sprzedawać, choć tak naprawdę niemal wszyscy sprzedają swój czas i nie uświadamiają sobie nawet tego.
Kupować lubimy ale nie sprzedawać!

Jeszcze jedno: należy zaznaczyć, że najprawdopodobniej i tak większość działających w MLM prowadzi sprzedaż, lecz najczęściej to inni przychodzą do nich po produkty, gdy dowiedzą się o ich jakości i konkurencyjnej cenie.

Naprawdę warto szybko obalić tę fikcję i błędne nastawienie wśród osób chętnych do przystąpienia do biznesu zwanego marketingiem sieciowym!

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i proszę zostawić kontakt do siebie.