niedziela, 30 marca 2014

W MLM sprzedajesz siebie czy produkt?

Bardzo często osoby przyłączające się do biznesu MLM zastanawiają się, co i jak dużo będą musieli sprzedawać, aby zacząć zarabiać. Zdecydowana większość ludzi już na samą myśl o tym dostaje paraliżu i czuje niepohamowaną niechęć, nie zdając sobie sprawy z prostego faktu, że już od dzieciństwa coś sprzedaje aby coś otrzymać.



Marketing sieciowy MLM jest pochodną sprzedaży bezpośredniej i dlatego wiele osób jest przekonanych, iż w tym biznesie muszą sprzedawać, aby zarobić - nic bardziej mylnego. Firmy działające w tej branży z reguły tworzą takie plany marketingowe, w których zadaniem partnerów biznesowych jest budowanie jak największej sieci odbiorców, a nie handlowców. Oczywiście produkt w MLM musi być w obrocie, aby powstawał dochód i prowizje dla wszystkich, jednak nie ma potrzeby prowadzenia sprzedaży detalicznej.
Duża grupa działających w MLM rozprowadza oferowane przez firmę towary czy usługi i zarabia dodatkowe pieniądze z marży, jednak jest to jakby działalność dodatkowa i wyłącznie od samych zainteresowanych zależy, czy będą prowadzili taką sprzedaż czy też nie. W zasadzie wystarczy budowa dużej i aktywnej struktury opartej na jak największej liczbie osób, które zaopatrują się wyłącznie na własne potrzeby, aby osiągnąć pokaźne dochody: bez sprzedaży, bez akwizycji.

Skoro nie musimy sprzedawać produktów w MLM, to czy coś w ogóle sprzedajemy?
Tak na prawdę to nic nie musimy, ale gdyby zagłębić się w działanie, to można szybko dostrzec, że najczęściej sprzedajemy siebie, oczywiście nie dosłownie, ale już wyjaśniam.
Nowa osoba zainteresowana budowaniem biznesu w oparciu o marketing sieciowy w pierwszej kolejności najczęściej ma kontakt z nami, nie z firmą czy produktem, ale właśnie z nami czyli ludźmi oferującymi współpracę z firmą branży MLM. Niezależnie od tego, czy kontakt ma miejsce z wykorzystaniem internetu czy w formie spotkania twarzą w twarz, to od naszej postawy, od sposobu przekazu a często także od prezencji zależy, czy kandydat na partnera biznesowego okaże zainteresowanie i zdecyduje się na zapoznanie się z ofertą czy też nie. Bardzo często to pierwsze wrażenie zadecyduje, jakim torem przebiegnie rozmowa oraz jakie będzie nastawienie do niej potencjalnie zainteresowanej osoby. Oczywiście nie oznacza to, że musimy posługiwać się słownictwem zaczerpniętym z encyklopedii czy zakładać garnitur i krawat na każde spotkanie - tutaj chodzi o właściwą prezencję i prezentację, która jest w zasięgu każdego człowieka chcącego osiągnąć sukces: odpowiedni dobór form i treści.

MLM to biznes dla każdego lecz nie każdy może odnieść tutaj sukces. Potrzebne jest właściwe nastawienie i podejście, gdyż ludzie "kupują" Ciebie, a nie oferowane przez Ciebie produkty. Dobry przedsiębiorca jest w stanie sprzedać każdy produkt, jeżeli ludzie będą mu ufać, a jeżeli uwierzą, że razem z nim będą mogli zbudować swój biznes, to przyłączą się nie zwracając uwagi na firmę ani oferowane przez nią towary.
Podkreślmy to: MLM to ludzie, nie produkty.

Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i proszę zostawić kontakt do siebie.