środa, 8 lutego 2017

Trzy filary MLM czyli jak to wszystko się kręci

MLM, pomimo swojej prostoty i możliwości, wciąż budzi zastrzeżenia i kontrowersje wśród wielu ludzi, wciąż jest źle rozumiany i niedoceniany. Wokół krąży mnóstwo półprawd, przesądów i uprzedzeń i nawet statystyki przemawiające na korzyść Network marketing nie są w stanie tego zmienić. Pomimo tego na całym świecie każdego dnia do MLM przyłączają się dziesiątki bądź nawet setki osób szukających zmiany swojego życia i spełnienia marzeń. Wystarczy spojrzeć na dane z 2014 roku:



Dlaczego tak się dzieje?
Jedną z przyczyn może być pogląd, że MLM jest niezwykle prostym interesem, w którym każdy może odnieść sukces, i właśnie ten fakt przyciąga do tego biznesu amatorów, osoby bez jakiegokolwiek doświadczenia w marketingu czy biznesie. To z kolei powoduje powstanie przekonania, że nie można odnieść sukcesu z ludźmi, którzy dopiero zaczynają swoją działalność i tworzą swoje pierwsze poważne przedsięwzięcie.

Dokształcanie w zakresie tworzenia biznesu MLM odbywa się dopiero w trakcie prowadzenia działalności. Nowe osoby dzięki temu poznają tajniki działania a jednocześnie, aktywnie działając, mogą odnosić pierwsze swoje sukcesy, co może działać niezwykle motywująco.
Z kolei bardziej doświadczeni od pierwszych dni mogą „rozwinąć skrzydła” a jednocześnie, w przypadku niepowodzeń, mogą przerzucić winę z siebie na firmę czy Sponsora – ten komfort psychiczny braku odpowiedzialności, przyciąga do MLM całą rzeszę przedsiębiorców, którym nie powiodło się w tradycyjnym biznesie.
Oczywiście przerzucanie odpowiedzialności za własne niepowodzenie na Sponsora czy firmę jest dużym błędem, gdyż każdy tutaj jest samodzielnym przedsiębiorcą wykorzystującym jedynie czyjeś doświadczenie i wiedzę oraz produkty czy usługi.

A zatem, jak działa ten MLM ?
Jak już wspominałem, marketing sieciowy jest pochodną sprzedaży bezpośredniej czyli dystrybucji towarów i usług poza tradycyjnymi punktami sprzedaży, bezpośrednio u osoby reprezentującej firmę i z nią współpracującą, bez pośredników i w miejscu dogodnym dla klienta. Jest to niezwykle wygodna i komfortowa sytuacja dla klienta, gdyż obsługiwany jest przez osobę, która udziela pełnych informacji o produkcie, bez pośpiechu, a często także bez wychodzenia z własnego domu. Porównując tę formę sprzedaży z handlem detalicznym, można wskazać na wiele cech przemawiających na korzyść właśnie  tego rodzaju dystrybucji.
Pozyskany klient, który jest zadowolony z produktu i obsługi, jest jednym z filarów stabilnych dochodów w MLM. Oczywiście nie jest to konieczność czy obowiązek, a jedynie sposób na zwiększenie i przyspieszenie zysków i obrotów. Zadowolony klient, o którego należy dbać i stale utrzymywać z nim kontakt, aby go nie stracić, to źródło prowizji i ważny element w biznesie opartym o marketing sieciowy.
Oczywiście ciągłe zmiany w sposobach prowadzenia tej działalności sprawiają, że coraz częściej prowadzone są szkolenia i spotkania online przez doświadczone osoby, a nowe osoby dołączające do biznesu już od pierwszych dni mogą rozpocząć budowanie własnych zespołów wykorzystując autorytet i wiedzę swojego Sponsora.

Klienci w MLM to nie podstawa, a jedynie uzupełnienie działalności. Najważniejszym bowiem filarem jest pozyskiwanie kolejnych partnerów biznesowych, a trzecim pomóc w stałym rozwoju aż do osiągnięcia tzw. duplikacji.

Każdy biznes bez budowania zespołu zatrzyma się na pewnym poziomie.
Dlaczego?
Ilu klientów dziennie, tygodniowo czy miesięcznie jesteśmy w stanie pozyskać? Ile wówczas uzyskamy prowizji?
Należy pamiętać, że doba to tylko 24h i nie jesteśmy w stanie tego zmienić w żaden sposób. To ogranicza działanie i nie pozwala przekroczyć pewnego progu.
Oczywiście z pomocą przychodzi nam tutaj internet i pozyskiwanie nowych klientów i partnerów poprzez np. portale społecznościowe, blogi czy fora tematyczne. Nie należy jednak zapominać, że stabilna organizacja budowana jest nie na szerokość, lecz na głębokość, a więc nie ilość bezpośrednio wprowadzonych osób, lecz pomoc i wsparcie nowym osobom w budowaniu ich grup (to jest właśnie ta "głębokość") stanowi gwarancję wysokich i stabilnych dochodów oraz zadowolenia z prowadzenia działalności.

Jeżeli zależy komuś na zarobieniu kilkuset złotych miesięcznie, nie ma konieczności angażować się w budowanie struktury i zapraszanie do biznesu nowych partnerów. Każdy przedsiębiorca myślący poważnie o osiągnięciu wysokich dochodów w MLM, musi poświęcić przynajmniej część swojego czasu na wprowadzanie nowych osób oraz, co nie mniej ważne, zająć się szkoleniem i pomóc swojej grupie w budowaniu własnych zespołów.

Każda budowla musi posiadać solidne fundamenty i opierać się na solidnych filarach, aby przetrwać przeciwności losu i wytrwać jak najdłużej – podobnie to wygląda w MLM. Należy właściwie przygotować siebie a następnie oprzeć swój biznes o wszystkie trzy filary, aby stworzyć solidną organizację przynoszącą nam wysokie dochody, dzięki którym będziemy w stanie osiągnąć swój cel i spełniać swoje marzenia.

MLM to biznes dla każdego i każdy może z nim osiągnąć sukces!

Życzę powodzenia i samych sukcesów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i proszę zostawić kontakt do siebie.